Let op

Dit weblog wordt niet meer bijgewerkt. Voortaan kun je me vinden op Ik zie, ik zie,...

vrijdag 30 april 2010

Kikkerkussens

Kleine jongens worden groot en grote jongens nog groter.

Onze jongen is 4 geworden en gaat nu naar de basisschool. Dat betekende ook afscheid nemen van de kinderopvang. Hij heeft het daar geweldig naar zijn zin gehad. Het laatste jaar ook omdat hij een dag in de week naar de groep voor de 'grote' kinderen mocht. Dat was een heel goede voorbereiding voor school.
Dat het daar zo leuk was, kwam ook omdat het zo goed klikte met de leidsters. Daniëlle, als je dit leest, nogmaals heel erg bedankt! Een afscheidscadeautje was volgens ons dan ook wel op zijn plaats. Omdat de groep ging verhuizen, hadden ze gevraagd om kussens om in de nieuwe ruimte een 'lounge-hoek' te maken. Oftewel een plekje waar de kinderen even rustig kunnen zitten om bij te komen van alle activiteiten en indrukken. Omdat de groep de 'Kikkersprong' heet, leek het mij wel gepast om kikkerkussens te maken. Dat werden deze:

Het rechter is een eigen ontwerp, wat ook zichtbaar is aan de klungeligheid. Ik ben duidelijk niet gewend om in 3D te denken. Het is gemaakt van fleece omdat dat zo lekker zacht en aaibaar is. Nadeel is wel dat ik het niet gemakkelijk naaien vind. Ik heb weer veel profijt gehad van de tip van Katrien. Bij het randje rond de ogen heb ik een papiertje onder de stof gelegd, waardoor het een stuk gemakkelijker ging. Bij de mond heb ik een zwart draadje katoen meegestikt. Ik deed dat vooral omdat het me niet lukte om de mond met krijt op de fleece te tekenen en ik daarom maar een draadje heb neergelegd en dat met overdwarse speldjes vastgezet. Bijkomende bonus bleek dat de mond daardoor net wat meer volume krijgt.

We verheugen ons er nu al op dat Zus over een half jaar ook naar de Kikkersprong mag.

1 opmerking:

  1. Vlase bescheidenheid! Ik vind je eigen creatie het leukst. En die onvolmaakte kantjes maken het net extra mooi. Wat zullen ze blij zijn op de creche

    BeantwoordenVerwijderen