Let op

Dit weblog wordt niet meer bijgewerkt. Voortaan kun je me vinden op Ik zie, ik zie,...

woensdag 9 juni 2010

Simpele ritstasjes


Er moesten weer een paar eenvoudige cadeautjes gemaakt worden. Eerder maakte ik dit eenvoudig portemonneeke, maar dat was toch nog niet zo eenvoudig als ik graag wilde. Er moet toch nog voering in en vooral de biaisband rond de dikke stof viel nog niet mee. Dat kan nog eenvoudiger.
Men neme een rechthoekig stukje meubelstof (gratis op te halen bij de stoffeerder, het moet wel echt stevige stof zijn, anders moet je toch nog gaan voeren), zet een rits vast aan de korte kanten, stik de zijkanten dicht, keer naar de goede kant en klaar. Eenvoudiger kan echt niet. En als je een mooi stofje gebruikt en een bijpassende rits ziet het er nog leuk uit ook. Het formaat is goed als klein beursje, bijvoorbeeld gevuld met chocolade munten voor een kindje; voor kleine frutsels in de handtas, zoals labello of pasjes; of ook als hoesje voor de telefoon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten