Let op

Dit weblog wordt niet meer bijgewerkt. Voortaan kun je me vinden op Ik zie, ik zie,...

woensdag 17 maart 2010

Nieuwe tas

Hij stond al een hele tijd op mijn verlanglijst: de Pea pod linnen tas van Ottobre. En het is gelukt. De stof is een gordijnstof die ik voor 3 euro op het Stoffenspektakel heb gevonden. En aangezien gordijnstof heel breed is, kunnen daar nog wel een paar tassen van gemaakt worden.
Ik vond het een pittig projectje. Of misschien moet ik zeggen: ik heb er weer veel van geleerd. Het was bijvoorbeeld een goede oefening in het werken met biaisband. Maar zoals altijd, was de beschrijving van Ottobre zeer duidelijk en was het daardoor toch wel goed te doen. Ik ben eigenlijk vooral trots op de binnenkant: (redelijk) netjes afgewerkt én insteekzakjes én een ritszakjes. En ze is lekker groot. Er past gemakkelijk een a4 map in of flink wat boodschappen. Jeuj, ik kan weer gaan shoppen! :) Excuses voor de stomme plaatsing van de foto's. Sinds een update doet Blogger hier heel vreemd. Ik ga proberen het later nog goed te krijgen.

Update: inmiddels is de tas gebruikt en moet ik zeggen dat ik er erg blij mee ben. De zakjes aan de buitenkant zag ik vooral als een esthetische toevoeging, maar ze blijken ook bijzonder praktisch. Heel handig om even snel een speentje, knuffel, zakdoek, etc in te stoppen. Door het elastiek aan de bovenkant kun je er gemakkelijk bij, maar blijft de inhoud er toch goed in zitten.
Oh ja, en de stevigheid van de stiksels is ook goedgekeurd: in een wachtkamer is de tas door twee kindjes als slee gebruikt...

3 opmerkingen:

  1. Mooi hoor. Ik wil ook al een poosje een heuse tas naaien. Ik zie er een beetje tegenop....... Die van jou is wel heel goed gelukt hoor!

    XO Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoihoi,
    als ik ritsen kan inzetten, kom ik een keer het patroon lenen. Ik heb nl ook gordijnstoffen liggen waar ik tassen van wil maken ;-).
    irene

    BeantwoordenVerwijderen