Let op

Dit weblog wordt niet meer bijgewerkt. Voortaan kun je me vinden op Ik zie, ik zie,...

vrijdag 29 januari 2010

Een tas om tassen te sparen

In afwachting van de gouden tip, heb ik nog een boodschappentas gemaakt. Een paar weken geleden stond er een fotorapportage in de krant over twee vuilnisbelten die zich hebben gevormd, midden in de oceaan. Op de een of andere manier komt op die plekken vanalles spontaan samen. De fotograaf had ook overblijfselen van vogels gefotografeerd. Je kon de botjes zien, de snavel, wat veren. En de maaginhoud. Die bestond namelijk grotendeels uit plastic.
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Daarom was ik meteen enthousiast toen ik las over Eloleo's kringloopproject. De bedoeling is dat je zelf van restmateriaal zoals oude gordijnen of lakens stoffen tasjes maakt, die je gebruikt als boodschappentas, waardoor je in de winkel geen plastic tasje meer nodig hebt. Ze geeft er ook nog een handig patroon bij: kijk hier maar.
De tas die ik gisteren gemaakt heb, is waarschijnlijk de saaiste van alle 2010 die we samen gaan maken. Maar ik ben er toch wel tevreden over. En ze is wel helemaal van restmateriaal. Vorige week had ik er ook al een gemaakt, waar ik een stuk minder blij mee was. Enerzijds omdat bij het naaien flink wat mis was gegaan. Anderzijds omdat ik me toch wel wat ongemakkelijk voelde om met een dekbedovertrek over straat te lopen. Ook al is het een tas geworden, je blijft toch zien dat het een dekbedovertrek is...
Zoals je ziet is het handige van dit patroon dat de tas opgevouwen kan worden in het voorzakje.
En hoewel deze tas de 'mini' genoemd wordt, konden al mijn aanwinsten van de uitverkoop erin:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten