Let op

Dit weblog wordt niet meer bijgewerkt. Voortaan kun je me vinden op Ik zie, ik zie,...

woensdag 2 december 2009

Adventskalender


Bij de advent hoort ook een adventskalender. Afgelopen jaren hadden we er altijd zo een waar achter elk deurtje een chocolaatje zit. Helaas was het dit jaar niet gelukt om er zo een te kopen. Nu vond ik dat ook  niet echt erg omdat de plaatjes die daarop staan meestal niet passen met waar het naar ons idee over gaat met Kerstmis. Dus moest ik zelf aan de slag, en wel snel. Zaterdag heb ik besteed aan het bedenken, ontwerpen en stofjes zoeken. Maandag en dinsdag heb ik druk zitten naaien. En gelukkig, het kwam nog net op tijd af. Omdat hij helemaal gemaakt is van restjes en dingen die ik al in huis had, is het niet helemaal perfect geworden. Waarschijnlijk ga ik volgend jaar nog een andere kleur (en beter afgewerkte) zakjes maken.
De kinderen hebben intussen al een goede afspraak met elkaar gemaakt: als we 's avonds het versje hebben gelezen en het liedje gezongen, mag één het zakje open maken (waar natuurlijk wel twee snoepjes inzitten) en de ander mag de kaars uit blazen.

Dit berichtje wordt natuurlijk veel te laat gepost om er nog iets aan te hebben om het na te maken. Als je toch een werkbeschrijving zou willen hebben, laat dan hieronder een berichtje achter. Andere reacties zijn natuurlijk ook altijd welkom. :) Bijvoorbeeld, doen jullie ook iets aan advent, en hoe dan?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten