Let op

Dit weblog wordt niet meer bijgewerkt. Voortaan kun je me vinden op Ik zie, ik zie,...

zaterdag 3 oktober 2009

Kikkertrui



Toen er weer jurkje na rokje van de naaimachine rolde, vroeg Zoonlief om nu toch ook eens een keer iets voor hem te maken. Dat valt nog niet mee. Vind maar een leuk patroon voor jongens. Dat is intussen wel gelukt, maar nu zoek ik al een jaar (!) naar leuke stof om iets voor een jongen te maken. Maar Zoonlief hield vol: na de mooie kikkerbroek die ik voor hem had gemaakt, wilde hij nu ook een kikkertrui.
Dus toen kwam dit idee: ik koop gewoon een kant-en-klare effen trui en appliceer daar een kikker op. En dat heb ik dus gisteren gedaan. Nu was dit de eerste keer dat ik iets appliceer, dus ik ben eigenlijk best wel een beetje trots op het resultaat. De afbeelding is afkomstig van een site met kleurplaten.

Gelukkig vonden de kids het ook wel geslaagd. Dochterlief vond hem zelfs zo mooi dat zij hem wil hebben: "kwaakwaa mijmij!".

2 opmerkingen:

  1. Hoi hallo,
    Wat leuk om jouw blogje tegen te komen.
    Wij hebben ook een meid (april 2005) en jongen (november 2006) Steeds één jaartje eerder, maar in dezelfde volgorde ook nog.
    Ook ik vind naaien en tuinieren en bakken en brouwen leuk om te doen samen of voor de kinderen.
    En inderdaad voor jongetjes zijn er niet zo heel veel leuke patronen, maar jouw kikkerapplicatie is goed gelukt hoor!
    Hoe heb je dat gedaan? Ik heb dat ook nog nooit gedaan, maar het lijk me wel een super leuk klusje!
    Ik voeg je toe aan mijn blog, dan kan ik je makkelijk terug vinden.
    Heel veel plezier met je kids.
    Groetjes M.
    http://creaville.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,
    Leuk dat je reageert op mijn blog. Ik zal snel ook eens bij jou komen kijken.
    Zo'n applicatie is niet moeilijk. Eerst zoek je een leuk plaatje, bijvoorbeeld op een site voor kleurplaten of door te googelen op 'silhouette' + het ding dat je zoekt. Deze afbeelding print je en dan knip je hem uit. Leg het plaatje op de stof, trek het na met krijt en knip het uit. Het beste kun je nu aan de achterkant wat vlieseline strijken, als je het hebt tweezijdig plakkende. Daarmee voorkom je rafelen en het ligt vast bij het naaien. Dan stik je met de naaimachine het plaatje vast. Als de trui van rekbare stof is, is het goed om een stuk patroonpapier aan de achterkant vast te spelden. Dat voorkomt dat de trui gaat 'lubberen' bij het naaien. Als je klaar bent kun je het papier gewoon wegscheuren.
    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen