Let op

Dit weblog wordt niet meer bijgewerkt. Voortaan kun je me vinden op Ik zie, ik zie,...

maandag 9 november 2009

Handtas


Het schijnt helemaal in te zijn nu: zelf tasjes of sloffen van vilt maken. Dit is waarschijnlijk wel de makkelijkste manier om dat te doen. Breien en dan in de wasmachine vilten. Een aantal heel leuke patronen en ideeen zijn te vinden op deze website. Ik vond dat zo leuk uit zien dat ik het ook wilde proberen. In de plaatselijke wolwinkel hadden ze zelfs speciale wol om te vilten. Helaas was de keus in kleuren niet zo groot, maar om eens te proberen vond ik dit wel aardig. Het is een eigen ontwerp en nog niet helemaal geworden zoals ik wilde. De bedoeling is om er nog eens een te maken (in wat leukere kleurtjes) en dan zal ik het patroon ook erbij zetten. Maar als je interesse hebt in een voorlopige versie, kun je een berichtje achterlaten.
Zo zag de tas er uit voordat ze in de wasmachine ging.
Na een keer wassen (kort programma op 40 graden), vond ik hem nog niet genoeg gekrompen. De foto boven is gemaakt na de tweede keer wassen.
En zo ziet de achterkant uit. De streep is erin gekomen omdat ik niet genoeg witte wol had. Maar eigenlijk vind ik het ook wel een leuk effect.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten