Let op

Dit weblog wordt niet meer bijgewerkt. Voortaan kun je me vinden op Ik zie, ik zie,...

woensdag 26 augustus 2009


Dit Rupsje-nooit-genoeg leek me wel een mooi plaatje om dit tuindagboek mee te beginnen. Vorige week hadden we er al een paar gezien, maar vandaag zagen we dat ze waren uitgegroeid tot deze enorme afmetingen. Als ik goed heb gekeken op vlindernet.nl is het een rups van een koninginnepage. We hebben er vijf ontdekt in onze venkelplanten. Zijn de venkelplanten tenminste nog ergens goed voor geweest. Vorig jaar heb ik een paar kleine plantjes gekocht in het voorjaar, in de veronderstelling dat het knolvenkel was. Dat was het dus niet. In de herfst heb ik wat over was grondig gekortwiekt, in de veronderstelling dat de rest wel af zou sterven in de winter. Dat deden ze dus niet. En nu staan er dus enorme planten, wel twee meter hoog, die in geen enkele verhouding staan tot het minieme kruidentuintje waar ze in staan. Ze mogen blijven staan omdat ik hoop de zaadjes te kunnen oogsten om venkelthee van te maken. En nu dus ook omdat deze prachtige rupsen erin wonen. Hier komen nog wat plaatjes.







1 opmerking:

  1. Hoi Lara,
    Heb je website gevonden. leuk! En wat ben je creatief. Hopelijk vliegen er volgend jaar koninginnepages in jullie tuin.

    BeantwoordenVerwijderen